Psychotesty

Testy psychologiczne. Jaki naprawdę jesteś?

Każdy z nas w swoim życiu przechodzi co najmniej przez kilka wyjątkowo ważnych, przełomowych momentów, ma do podjęcia kluczowe decyzje i do rozważenia wiele aspektów kompleksowej sytuacji. Trzeba sobie wtedy odpowiedzieć na pytanie – czego pragnę, czego potrzebuję, a czasami nawet na podstawowe: jaki właściwie jestem?

W chwilach wymagających podjęcia ważnej decyzji trzeba wiele rzeczy przemyśleć, uwzględnić plusy i minusy, argumenty za i przeciw. Przyjrzeć się sobie, swoim predyspozycjom, umiejętnościom, oczekiwaniom i pragnieniom. Wymaga to wiele wysiłku, szczerości i umiejętności autoanalizy. Dlatego też dobre testy psychologiczne okazują się w takich sytuacjach wyjątkowo pomocne.

Nie tylko uzyskane wyniki, ale nawet zadawane pytania i opcje odpowiedzi pomagają zagłębić się w siebie, spojrzeć na kontekst wydarzeń z kilku różnych perspektyw, nabrać koniecznego dystansu. W chwili zagubienia, która może się pojawić przy natłoku myśli i rozmaitości opcji, psychotesty pomagają się wyciszyć, przypomnieć sobie, co jest w nas najlepsze, co uważamy za szczególnie cenne i o co chcemy się troszczyć i zabiegać. Takie wewnętrzne uporządkowanie pozytywnie przekłada się na podejmowanie właściwych decyzji i wybór odpowiedniego kierunku działania.