Psychotesty

Test borderline. Czy masz cechy osobowości chwiejnej emocjonalnie?

Zaburzenia psychiczne są zawsze poważnym problemem nie tylko dla cierpiącej na nie osoby, ale i dla jego bliskich. Zwłaszcza wtedy, kiedy nie mają do końca świadomości, z czym się mierzą i w jaki sposób pomóc. Czasami otoczenie podejrzewa, że ktoś potrzebuje wsparcia, nie wie jednak, w którą stronę się zwrócić.

Nic oczywiście nie zastąpi profesjonalnej pomocy i wizyty u psychologa czy psychiatry, terapii ani leków. Postawienie sobie czy komuś ostatecznej diagnozy przez internet nie jest bynajmniej rozsądne. Jednak mimo wszystko istnieją narzędzia w sieci, które mogą się okazać pomocne na początku drogi i podpowiedzieć coś na temat hipotetycznego źródła problemu.

Test borderline został opracowany z myślą o osobach, które szukają cech wiążących się z typem osobowości chwiejnej emocjonalnie. Tego typu zaburzenie bezwzględnie wymaga pomocy ze strony doświadczonego profesjonalisty, by zapewnić pacjentowi i jego bliskim jak największy możliwy komfort życia. W przeciwnym wypadku mają bowiem do czynienia z niezwykle trudnymi sytuacjami: skrajnymi huśtawkami nastrojów, dojmującym lękiem przed prawdziwym czy wyimaginowanym odrzuceniem, poczuciem wewnętrznej pustki i problemami z budowaniem szczerych, harmonijnych relacji z innymi ludźmi. Zamiast zamykać się w czterech ścianach ze swoim dramatem, trzeba poszukać w sobie motywacji do zmiany i poprosić o pomoc. Z pewnością znajdzie się specjalista, który będzie w stanie nam jej udzielić.