Quizy o książkach

Jak dobrze pamiętasz „W pustyni i w puszczy”?

Dla wielu młodych czytelników powieść Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy” to pierwsze spotkanie z poważną przygodą, rozpalającą wyobraźnię. I chociaż dzisiaj wydarzenia opisane w książce raczej nie mogłyby się wydarzyć, gdyż mentalność (a także sposób wychowywania dzieci) mocno się zmieniła, to wciąż towarzyszymy Stasiowi i Nel z wypiekami na twarzy.

Jeżeli czujecie, że nadal znakomicie pamiętacie wszystkie szczegóły fabularne, możecie to łatwo sprawdzić, wchodząc na portal QuizMe.pl. Tam, w gronie testów poświęconych lekturom szkolnym, znajduje się test z lektury „W pustyni i w puszczy”, co więcej, dla bardziej ambitnych  jest też test z „W pustyni i w puszczy” na poziomie trudnym – to już zdecydowanie wyzwanie dla ekspertów! Dla uczniów, którzy znaleźli powieść Henryka Sienkiewicza na liście obowiązkowych lektur, taki quiz to również bardzo pożyteczne narzędzie – sprawdzian, czy czytali książkę z wystarczającą uwagą i czy są jakiekolwiek szanse na to, by wyjątkowo uważna polonistka przyłapała ich na nieznajomości któregoś szczegółu…

Przed testem może przydać się Wam krótkie przypomnienie fabuły. Czternastoletni Staś Tarkowski i ośmioletnia Nel Rawlison podczas powstania Mahdystów w 1884 roku zostają uprowadzeni na pustynię jako „okup”. Wędrówka, której cel to dotarcie do niejakiego Smaina, jest długa i żmudna, Staś cierpi upokorzenia i bicie, karawana przebija się też przez burzę piaskową. Dopiero szczęśliwy zbieg okoliczności i sprytny podstęp doprowadzają do tego, że dzieciom udaje się uwolnić, ale to zaledwie początek ich kłopotów – wraz z dwójką czarnoskórych niewolników, Meą i Kalim, są zagubieni w samym środku afrykańskiej pustyni i przyjdzie im pokonać wiele niebezpieczeństw, w tym zagrażającą życiu chorobę Nel i ataki dzikich zwierząt. Dzięki męstwu i przemyślności Stasia ostatecznie jednak wychodzą obronną ręką ze wszystkich opresji – chociaż nie będzie to bynajmniej proste… Zabawna postać Kalego i jego specyficzna filozofia życiowa zakorzeniła się nawet w języku potocznym (tak zwana „moralność Kalego”).

Czy nadal jesteś w stanie bez wahania odpowiedzieć, jak miała na imię postać, która traktowała dzieci szczególnie okrutnie, albo na jaką chorobę zapadła Nel i co było jedynym lekarstwem na nią?

Sprawdź swoją wiedzę na QuizMe.pl, poza wszystkim to po prostu bardzo miła rozrywka!