Quizy o książkach

„Pamiętnik Czarnego Noska”. O przygodach dzielnego misia

Czy może być bardziej uroczy bohater książeczki dla dzieci, aniżeli poczciwy pluszowy miś? Praktycznie każdy z nas miał w dzieciństwie taką ukochaną przytulankę, zajmującą w sercu poczesne miejsce. A co, jeśli miś może przeżywać przygody także na własną rękę?

Rozwiązując oparty o Pamiętnik Czarnego Noska test znajomości książki łatwo się zorientować, że w życiu pluszowego przyjaciela dziewczynki o imieniu Małgosia nie ma zupełnie miejsca na nudę. Przeżywa mnóstwo przygód i może ma też pewne zdolności do pakowania się w kłopoty. Już pierwszy dzień spędzony w samotności w domu rozbudza w nim co prawda dumę gospodarza, ale też okazuje się sporym wyzwaniem… i takich wyzwań będzie tylko przybywać.

Czarny Nosek doświadczy traumatycznej wyprawy łódką po stawie w warszawskich Łazienkach, starcia z deszczowym żywiołem, niezwykłej podróży tramwajem, zagubi się w Tatrach, pozna obyczaje górali i nawet na krótko zyska zupełnie nowe imię pod opieką zupełnie nowej przyjaciółki. Nie mówiąc już o tym, że spotka prawdziwego niedźwiedzia! Życie tak bogate w wydarzenia musiało sprawić, że Czarny Nosek stanie się najlepszym możliwym kandydatem do prowadzenia kącika listów w czasopiśmie dla dzieci, prawda? Wiele może przecież opowiedzieć o wspaniałościach, cudach i czasem niebezpieczeństwach świata. Jak tu nie cenić życiowej mądrości pluszowych misiów?