Quizy o książkach

„Kapelusz pani Wrony”. Czy znasz treść lektury?

Jak się mieszka w lesie i w ogrodzie? Jakie przygody mogą przeżywać lisy, jeże, dzięcioły i niedźwiedzie? I co może się wydarzyć, gdy niespodziewanie zniknie wspaniały, szykowny kapelusz, którym pani Wrona wzbudzała podziw u wszystkich sąsiadów (a zwłaszcza sąsiadek)?

Lektura szkolna Kapelusz pani Wrony odpowie na te wszystkie pytania i na wiele innych. Apeluje do wyobraźni, pozwala spojrzeć na świat i życie leśnych zwierząt z nowej perspektywy. Opracowany w oparciu o Kapelusz pani Wrony test to sprawdzian dla uczniów, którzy chcą przetestować stopień opanowania lektury i błysnąć potem w klasie. Pytania są bardziej i mniej szczegółowe, dotyczą każdego z opowiadań – jest ich kilka, łącznie z tytułowym, gdzie pani Wrona traci swoją cenną ozdobę, a wszystkie zwierzęta, z detektywem na czele, angażują się w śledztwo.

Jest też przewrotna opowieść o wielkim Niczym i o tym, jak sobie z nim poradzili mieszkańcy ogrodu, oburzeni odebraniem im codziennych przyjemności, jak również kształcąca historia dowodząca, że akty odwagi mają różne wymiary i nie zawsze bohaterstwo przejawia się buńczuczną postawa, wręcz przeciwnie, bohater też ma prawo się bać. Innymi słowy pod płaszczykiem opowiadań o miłych zwierzętach znajduje się sporo cennych życiowych lekcji dla młodych czytelników.