Quizy o książkach

„Czarna owieczka”. Czy znasz lekturę?

Kiedy spodziewamy się zupełnie czego innego, niż otrzymujemy… Krótki utwór Czarna owieczka niesie w sobie wyraźne przesłanie: każdego trzeba kochać za to, jaki jest, a nie próbować kształtować go wedle swoich wyobrażeń.

Tytułowa bohaterka książki Jana Grabowskiego jest bowiem owieczką niezwykłą. Osierocona w dzieciństwie, zostaje przygarnięta przez zastępczą matkę – mądrą sukę, należącą do narratora, która właśnie urodziła szczeniaka. Chowana w budzie z nieoczekiwanym szczekającym bratem nabiera niespodziewanie przekonania, że… sama jest psem. To duże zaskoczenie dla młodych właścicielek owieczki, które wyobrażały sobie, że wyrośnie im potulne, eleganckie, czyściutkie zwierzątko, które można z dumą prowadzić na spacer po okolicy.

Opracowany w oparciu o książkę Czarna owieczka test to możliwość sprawdzenia znajomości przebiegu zdarzeń, szczegółów dotyczących bohaterów i łączących ich relacji, ale także ogólnego przesłania utworu. Początkowo rozczarowane dziewczynki szybko bowiem pojmują, że ich początkowe podejście było błędne. Jak można kogoś osądzać czy odrzucać po prostu dlatego, że jest inny? Trzeba go przyjmować i kochać takiego, jakim jest. Tego uczą się młode bohaterki Czarnej owieczki i taki morał przekazują też czytelnikom.