Psychotesty

Jesteś ekstrawertykiem czy introwertykiem?

Ilu ludzi, tyle charakterów. Całe piękno świata kryje się w tym, że jesteśmy różni. Niemniej są pewne ramowe cechy, które można przypisać większej grupie, wspólna płaszczyzna, która ich łączy. Należy do nich skłonność do ekstrawertyzmu bądź odwrotnie – introwertyzmu.

Należy przy tym zaznaczyć, że rzadko kiedy mamy do czynienia ze stuprocentowym introwertykiem czy ekstrawertykiem. U większości z nas te cechy są wymieszane w różnych proporcjach, czasami stosunkowo równo, czasami z wyraźną przewagą jednej ze stron. Ekstrawertycy lubią towarzystwo i dobrze czują się w grupie, łatwiej im przychodzi wyrażanie opinii i emocji, są zazwyczaj kontaktowi, otwarci, bezpośredni.

Introwertycy zamykają się raczej w swoim świecie, czasami potrzebują całkowitego odcięcia od innych, by naładować akumulatory, zbyt długie przebywanie w dużej grupie męczy ich, są skupieni raczej na wewnętrznym świecie myśli i emocji, ale już nie do końca potrafią się nim dzielić. Dla każdego, kto nie wie, czy kryje się w nim bardziej ekstrawertyk czy introwertyk, test badający predyspozycje charakterologiczne może okazać się odpowiedzią na pytanie, które cechy w nim przeważają i z jakimi zachowaniami czuje się najswobodniej.