Quizy wiedzy

Test wiedzy o Polsce. Czy znasz swój kraj?

Czy dobrze odnajdujesz się w sprawdzianach wiedzy ogólnej dotyczących konkretnych zagadnień? Jedną z odmian quizów wiedzy są testy dotyczące świata, Europy, poszczególnych europejskich krajów – i oczywiście Polski. Co nie oznacza, że każde pytanie i każda odpowiedź są tam oczywiste.

Każdy quiz wiedzy (no, może wyłączając te najprostsze, najbardziej podstawowe) wymaga pewnego zaangażowania i staranności. Nawet proste pytania mogą się okazać zwodnicze, jeśli straci się czujność z powodu rozleniwienia. Oczywiście, jeżeli żyjemy i mieszkamy w Polsce, wydaje się oczywiste, że powinniśmy dużo o niej wiedzieć, w praktyce jednak nie zawsze tak jest i można się o tym przekonać tylko wypełniając test wiedzy o Polsce.

To już powinno albo znacznie poprawić nam samopoczucie, albo wręcz przeciwnie – uświadomić, że pewne braki są jednak do uzupełnienia… Polska to kraj o długiej, bogatej historii. Bardzo piękny pod względem turystycznym i krajobrazowym – jeziora, góry, morze, nie brakuje w nim muzeów i intrygujących zabytków. Wiele wycierpiał podczas światowych konfliktów zbrojnych i wiele zostało wówczas zniszczone, ale podniósł się i rozkwitł. Zatem – jak będzie z tobą? Czy zdołasz odpowiedzieć na każde pytanie i zgarnąć komplet punktów?