Quizy wiedzy

Czy dobrze znasz koty i ich potrzeby?

Mówi się o nich, że chodzą własnymi drogami, mają mocno zarysowane osobowości, trudno je ujarzmić. Koty to fascynujące zwierzęta. Niemal wydaje się, że jest w nich jakaś pierwotna magia, że kryją w sobie ponadczasową tajemnicę, która intryguje, ponieważ nie mamy do niej dostępu.

Stereotypowy wizerunek kota jako wyniosłego samotnika, spoglądającego na swojego człowieka z góry i z pewnym lekceważeniem (w odróżnieniu od wesołego, nieskomplikowanego psa) jest oczywiście żartobliwy i nie musi się wcale zgadzać z prawdą. Są koty-pieszczochy, które nie odstępują właściciela nawet na krok i najlepiej czują się w jego towarzystwie. Po prostu wspomniany stereotyp wynika z tego, że w przypadku kota zdecydowanie częściej aniżeli u psa może przejawić się takie samotnicze zachowanie.

Rodzina żyjąca pod jednym dachem z kotem uczy się rozpoznawać jego potrzeby i odczytywać sygnały, które wysyła. Quizy o kotach przeznaczone dla wielbicieli tych wspaniałych zwierząt pomagają natomiast sprawdzić i uporządkować wiedzę dotyczącą praktycznych zasad postępowania i różnych związanych z kotami ciekawostek. Im więcej mamy takiej wiedzy, tym bardziej odpowiedzialnym i świadomym właścicielem możemy się stać.