Quizy wiedzy

Quizy wiedzy: satysfakcja i przyjemność z sukcesu

Jak mawiał agent Cooper z niezapomnianego serialu Miasteczko Twin Peaks, każdego dnia człowiek powinien sobie zafundować małą przyjemność. Dla niego była to na przykład smakowita kawa i fantastyczne ciasto. Każdy jednak może wybrać, co sprawi mu najwięcej radości!

Taką przyjemnością może być z całą pewnością odniesienie sukcesu i poczucie zadowolenia z własnych osiągnięć. To jeden z powodów, dla których wielbiciele rozmaitych quizów tak chętnie sięgają akurat po quizy wiedzy. Wytypowanie prawidłowej odpowiedzi, wysoki rezultat punktowy – to od razu daje zastrzyk pozytywnych emocji! Zwłaszcza jeśli okaże się, że dysponujemy niespodziewaną wiedzą z dziedziny, w której wcale się zbytnio nie specjalizujemy albo która jest nam wręcz obca.

Ponadto quizy wiedzowe mają niezaprzeczalny walor edukacyjny. Każda okazja, by rozwijać i utrwalać swoją wiedzę ogólną, jest przecież dobra i pożądana. Dzięki quizom, obejmującym olbrzymią różnorodność tematów, zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego, a nigdy nie wiadomo, kiedy to się przyda. Na odczucie przyjemności składa się też miła, bo zdrowa rywalizacja z innymi rozwiązującymi – po prostu fajnie być w gronie tych, którym poszło najlepiej!