Quizy o książkach

„Opowieści z Narnii”. Pierwsze spotkanie z tajemnicami religii

Wszystkie książki z serii Opowieści z Narnii są niezwykłe – już od rozpoczynającego cykl Lwa, czarownicy i starej szafy. Jest wielu czytelników, dla których ta opowieść okazała się tak ważna i przełomowa, że hołubią sentyment do niej nawet w bardzo dojrzałym wieku.

Czwórka rodzeństwa, na co dzień zmagająca się z lękiem wywołanym przez wojenną traumę i tęsknotą za rodzicami oraz zaburzonym poczuciem bezpieczeństwa, trafia do wspaniałej, magicznej krainy – Narnii. Jest ona jednak skuta lodem, pogrążona w wiecznej zimie, o co postarała się główna antagonistka w powieści – Biała Czarownica. Dzieci przychodzą zatem mieszkańcom Narnii z pomocą, aby pod opieką lwa Aslana kraina wróciła do dawnej świetności. Dzięki swoim działaniom odkrywają też wiele rzeczy o sobie samych, ukrytych zdolnościach, nieuświadomionej sile i rodzinnej więzi.


W przypadku lektury Opowieści z Narnii test przybliża nam i porządkuje rozwój fabuły i jej kolejne etapy, przede wszystkim jednak uświadamia przejrzyście, ile w książce Lewisa kryje się symboli związanych z religią, poświęceniem, odkupieniem, żalem za grzechy, miłością do Zbawiciela. Dla rodzin, którym zależy na przybliżaniu dzieciom tajników wiary, Opowieści z Narnii mogą się okazać wyjątkowo cennym sprzymierzeńcem.