Quizy o książkach

Harry Potter – jak wypadniesz w teście wiedzy o książce?

Jakby to było, gdyby do nas też przyszedł list z Hogwartu? Z pewnością wiele osób skrycie (i mniej skrycie) o tym marzyło. Podobnie jak o odnalezieniu magicznej szafy z drogą do Narnii albo o udaniu się na wyprawę przez Tolkienowskie Śródziemie.

J.K.Rowling w swojej serii o Harrym Potterze stworzyła bardzo barwny, żywy świat, którego siłą są kompleksowe, intrygujące postaci – nawet te na dalekim trzecim czy czwartym planie mają wyraźnie zarysowaną osobowość. Hasło J.K.Rowling Harry Potter test z książki jest często wpisywane w wyszukiwarki przez wielbicieli serii, którzy lubią sprawdzać swoją wiedzę dotyczącą ukochanych postaci i ulubionych tomów.

Całe pokolenie dorastało wraz z Harrym, jednak popularność młodego czarodzieja wcale się na tym nie zakończyła. I chociaż list z Hogwartu do nas nie dotarł (może sowa zabłąkała się gdzieś po drodze…?), to jednak zanurzając się w kolejnych częściach można poczuć się niemal uczniem szkoły czarodziejstwa i wyobrazić sobie spędzanie czasu w klimatycznych salach lekcyjnych, przy kominku we wspólnym pokoju każdego z domów czy na uczcie w Wielkiej Sali. Taka to już jest prawdziwa magia – magia książek.