Quizy o książkach

Harry Potter, czarodziej, który podbił serca czytelników

Kto jest najsłynniejszym czarodziejem na świecie? Nie ma chyba wątpliwości, że Harry Potter! Młody czarodziej, który odkrywa, że ma niepospolite talenty, a na dodatek jego przeznaczenie wiąże się ściśle z przyszłością całej magicznej społeczności, przemówił do wyobraźni zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Kiedy poznajemy Harry’ego, ma zaledwie jedenaście lat. Przez kolejne tomy będziemy obserwować jego dorastanie, fazy buntu, pierwsze zauroczenia, potknięcia, błędy, wielkie zwycięstwa nad własnymi słabościami i budowanie tożsamości. Towarzyszymy Harry’emu w walce dobra ze złem, jasności z mrokiem, ale też w zupełnie zwyczajnych sprawach bliskich sercu nastolatka. Rozumiemy jego tęsknotę za rodziną, kibicujemy przyjaźniom i współczujemy szkolnych kłopotów.

Wielbicieli serii jest wielu, niektórzy są jej wręcz fanatycznie oddani i szczycą się znajomością każdego szczegółu. Takie osoby, wpisując w wyszukiwarkę hasło quiz Harry Potter, nie spodziewają się niczego, co mogłoby ich zaskoczyć. Czasami jednak może się okazać, że nawet w ukochanych fabułach znanych na pamięć kryją się sekrety, które z przyjemnością można odkrywać.