Quizy wiedzy

Czy jesteś prawdziwym kinomaniakiem? Sprawdź swoją wiedzę o filmie

Od czasu, gdy bracia Lumière zorganizowali publiczny pokaz „Wyjścia robotników z fabryki”, w 2018 roku minęły 123 lata. Taki był początek historii kina. Film, jako część kultury, wrósł na stałe w naszą rzeczywistość. Dzięki filmom marzymy, płaczemy, śmiejemy się, popadamy w refleksje i przeżywamy całą gamę niesamowitych emocji, przenosząc się na trochę do innego świata.

Ci, którzy odnaleźli w sobie prawdziwą filmową pasję, często czerpią przyjemność nie tylko z samego oglądania. Kolekcjonują wiedzę, zbierają informacje, oglądają zwiastuny i zapowiedzi, są skarbnicą wiadomości o aktorach, reżyserach, nagrodach branżowych, muzyce filmowej i efektach specjalnych. Takim osobom wiele przyjemności mogą sprawić quizy filmowe.

Quizy filmowe to przede wszystkim quizy wiedzy, sprawdzające stopień naszego „kinomaniaczego” zaangażowania. Mogą zahaczać o słynne cytaty albo zachęcać do rozpoznawania tytułu filmowego po jednym kadrze. Proponują podróż przez kino światowe, ale też przez kino polskie. Nie stronią od anegdotek i miejskich legend zrodzonych w Fabryce Snów i testują, jak dobrze znamy sięgające daleko w przeszłość rozdania Oscarów.

Nieco rzadziej natomiast przyjmują formę psychotestów, wciągając rozwiązujących w świat filmu, proponując im wcielanie się w rozmaite postaci i zagłębienie się w świecie kryminału, romansu, horroru czy westernu. Słowem, to wymarzona rozrywka na spotkanie towarzyskie wielbicieli kina.