Quizy o książkach

„Przygody Tomka Sawyera” – czy pamiętasz szczegóły książki?

Tomek Sawyer, tytułowy bohater książki Marka Twaina, którą możemy znaleźć na liście lektur szkoły podstawowej, miał wyjątkową zdolność pakowania się w kłopoty. Owszem, przeżywał dzięki temu niewiarygodne i pasjonujące przygody, ale też ile razy znalazł się w prawdziwym niebezpieczeństwie!

Przygody Tomka można zatem potraktować jak swoiste ostrzeżenie i niekoniecznie iść jego śladem (chociaż mogłoby to nawet być i kuszące, kto wie), ale w niczym nie umniejsza to przyjemności, jaką daje zagłębianie się w książkę Twaina. Autor słynął bowiem z ciętego języka, przewrotnie błyskotliwego zmysłu humoru i daru obserwacji.

Mark Twain, autor książki

Sprawnie wykreował zatem portret obyczajowości małego miasteczka, pokazując zahamowania i zabobony, metody wychowawcze, których dzisiaj nikt by nie zaakceptował, podejrzliwość i naturę plotki oraz po prostu codzienne życie, obowiązki, zajęcia, również dzieci i młodzieży. Dla uczniów to ciekawa okazja, by przyjrzeć się temu, czym żyli przed wieloma laty ich rówieśnicy i zastanowić, jak wiele się zmieniło, co przyniósł ze sobą czas i rozwój we wszystkich dziedzinach życia. Test z lektury Przygody Tomka Sawyera pomoże im usystematyzować informacje i przygotować się do klasówki sprawdzającej wiadomości o lekturze. Po zapoznaniu się z takim quizem nawet pomysły najbardziej wymagającego nauczyciela nie będą już straszne!