Quizy o książkach

Jak dobrze pamiętasz „Małego Księcia”?

„Gdzie jesteś Mały Książę, gdzie?” – tak śpiewała niegdyś Kasia Sobczyk. Bohater powieści Antoine’a de Saint-Exupery’ego wielu z nas uczył, jak marzyć i jak kochać. To jednak lektura tylko pozornie skierowana do dzieci. Przemówi również do dorosłych, chcących pielęgnować w sobie wrażliwość.

Wraz z lisem uczył nas, jak oswajać, jak czerpać ze studni, jak opiekować się tym, co najdroższe na świecie, jak się poświęcać, jak walczyć z lękiem, dostrzegać to, co niewidoczne dla oczu… Złotowłosy chłopiec z szalikiem na szyi jest jak wypróbowany przyjaciel dzieciństwa. Jeżeli bliski waszemu sercu jest Mały Książę – test sprawdzający znajomość fabuły książki okaże się dobrą rozrywką nie tylko na deszczowy dzień. Książeczka jest co prawda cieniutka i nie brakuje w niej obrazków (w tym niezapomnianych rysunków baranka i węża, który wcale nie był kapeluszem), ale bardzo bogata w mądrość i treść.

Przystępując do takiego quizu, czy to po to, by wrócić do miłych wspomnień, czy też po to, by utrwalić wiadomości na lekcje języka polskiego, przeniesiecie się ponownie do świata podróży między planetami i bogatej w wydarzenia wyprawy na ziemską pustynię. Przypomnicie sobie, co niosło ze sobą groźbę rozsadzenia domu Małego Księcia, jak pielęgnował swoją kapryśną różę i zapatrzycie się w gwiazdy rozbrzmiewające tysiącem dzwoneczków. Każdy potrzebuje czasem oddać się marzeniom, odnaleźć w sobie nadzieję i uwierzyć, że jego losem kieruje jakaś dobra siła. Jeśli zaś macie ochotę zmierzyć się z poważniejszym wyzwaniem, test z lektury Mały Książę o wysokim poziomie trudności sprawdzi bardzo dokładnie waszą wiedzę na temat zawiłości fabularnych książki i to, jak dobrą macie pamięć do szczegółów. Zatem – gotowi do podjęcia podróży w towarzystwie rozbrajająco uroczego, ale też dojrzałego i myślącego chłopca z odległej planety?