Quizy o książkach

Jak dobrze pamiętasz „Dzieci z Bullerbyn”?

Mała arkadyjska enklawa w głębi Szwecji. Pełne pogody, radości i wyobraźni przygody szóstki dzieci z malutkiej mieścinki Bullerbyn podbiły serca młodych (i nie tylko młodych) czytelników na całym świecie.

Autorka, Astrid Lindgren, stworzyła namiastkę raju – w trudnych czasach biedy powojennej była jak powiew świeżego powietrza. W Bullerbyn nie ma groźby wojny (chociaż wzmianka o niej pojawia się w jednym zdaniu – dziadziuś Anny i Britty wyraża wówczas nadzieję, że Bóg położy ochronny palec na małym Bullerbyn), nie ma niepewności jutra ani obawy przed dniem dzisiejszym. Są dni spędzane na wyprawach i dzikich zabawach, gra w piłkę, picie na wyścigi soku malinowego, łowienie raków, wróżby sylwestrowe, pływanie łódką i ślizgawka. Wszystko, co składa się na pejzaż szczęśliwego, wypełnionego radością po brzegi dzieciństwa.

W pewnym momencie można wręcz zapomnieć, że narratorka, Lisa, ma zaledwie siedem lat. Wydaje się głosem, któremu szczerze wierzymy, niezależnie od wieku. Jeżeli pragniecie powrócić do świata Dzieci z Bullerbyn – test sprawdzający znajomość szczegółów fabularnych to dobry sposób na odświeżenie pamięci.

Jeżeli zaś uznasz, że sprawdzian podstawowej wiedzy nie wystarczy na zaspokojenie twoich ambicji, zawsze możesz podwyższyć poprzeczkę i zafundować sobie test z lektury Dzieci z Bullerbyn na wysokim poziomie trudności. Jeżeli z powodzeniem przejdziesz przez taki quiz, masz pewność, że nikt nie złapie cię już nigdy na żadnych lekturowych brakach, co dla młodych uczniów może okazać się szczególnie nęcące! Dołączmy do zabawy w Bullerbyn, gdzie – jak wiadomo – zawsze jest wesoło.