Quizy o książkach

Czy znasz komiks „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”?

W 1981 roku wydanie albumowe Szkoły latania zapoczątkowało cykl niezwykle popularnych komiksów Janusza Christy, w których bohaterami są odważny i rozsądny Kajko oraz poczciwy olbrzym Kokosz.

Zanim ukazał się w formie albumowej, komiks Kajko i Kokosz. Szkoła latania test popularności zdał już podczas publikacji w odcinkach na łamach Świata Młodych w 1975 roku. Wtedy jeszcze pojawiał się po prostu pod tytułem Kajko i Kokosz. Na oryginalnych szkicach widać, że pierwotnie Christa planował dla pierwszej części podtytuł „Sztuka latania”. Seria, nazywana czasem „polską odpowiedzią na Asteriksa”, skupia się na perypetiach mieszkańców słowiańskiego grodu, zarządzanych przez kasztelana Mirmiła. Na obrzeżach wioski mieszka czarownica Jaga i jej mąż, potężny Łamignat, pilnujący porządku na leśnych traktach.

W Szkole latania po raz pierwszy pojawiają się najwięksi antagoniście w komiksie – Zbójcerze, stale szukający możliwości podbicia grodu. Jednak przemyślność Kajki i krzepa Kokosza wystarczają, by przegnać wrogów na cztery wiatry. I to nawet wtedy, gdy sytuacja wydaje się naprawdę niepomyślna – jak w Szkole latania, gdy Mirmił, wiedziony pragnieniem opanowania lotu na miotle, w towarzystwie swoich najlepszych wojów opuszcza gród. Pozornie to idealny moment na atak dla Zbójcerzy, ale jak się okazuje, to tylko naiwne złudzenie. Gród Mirmiła, zwanego na koniec Wspaniałym, potrafi się obronić!