Quizy o książkach

„Charlie i fabryka czekolady”. Co się dzieje z niegrzecznymi dziećmi?

Charlie Bucket miał niesamowite szczęście! Trzyma w dłoniach szczęśliwy kupon, dzięki któremu dostanie prawo wstępu do fabryki czekolady, założonej i prowadzonej przez ekscentrycznego Willy’ego Wonkę. Bycie optymistą wyraźnie się opłaciło!

Charlie pozostaje bowiem pogodnym i pełnym wiary w swoją szczęśliwą gwiazdę optymistą nawet wówczas, gdy okoliczności zdają się sprzysięgać przeciwko niemu. Uwielbia słodkości, ale czekolady może zasmakować tylko raz w roku, na swoje urodziny, bowiem jego rodzina jest niezwykle biedna. Do momentu, gdy znajduje w śniegu pieniążek i to on właśnie zapewnia mu wygraną! Inne dzieci, które wraz z Charliem trafiają na program zwiedzania, są raczej rozpieszczone i przyzwyczajone do tego, że każda ich zachcianka jest spełniania natychmiast.

Charlie, mimo młodego wieku, nauczył się już opanowania, serdeczności i pokory. W przypadku lektury Charlie i fabryka czekolady test badający stopień znajomości fabuły książki to okazja dla uczniów, by uporządkować przyswojone w trakcie czytania informacje, ale również szansa dla dorosłych, którzy chcą wrócić pamięcią do klasycznej pozycji na liście dziecięcych lektur.