Różności

Zagadki, które obudzą w tobie detektywa

Zapewne nie brakuje pośród nas ludzi, których zawsze fascynowała praca detektywa. Być może nawet myśleli o tym, by wybrać dla siebie taką ścieżkę zawodową. Najbardziej atrakcyjne wydaje się rozwiązywanie zagadek kryminalnych, zwłaszcza jeśli czujemy, że mamy do tego dryg.

W rzeczywistości jednak w zawodzie detektywa wiele jest czynności w gruncie rzeczy nudnych i powtarzalnych – niekończące się obserwacje, robota papierkowa, mało ekscytujące zadania… To filmy i książki tworzą trochę przejaskrawiony obraz. Nie zmienia to jednak w niczym przyjemności, jaką dają zagadki i ich rozwiązywanie – wszak można się do tego z powodzeniem zabrać, wcale nie będąc detektywem!

Zagadki w formie quizu znakomicie ćwiczą umysł, odblokowują nowe ścieżki myślowe, wydobywają umiejętności, którymi na co dzień się nie posługujemy. Wymagają od nas uruchomienia logiki, czasem analizy matematycznej, a czasem wyjścia poza schemat i poszukiwania abstrakcyjnych rozwiązań. W ten sposób można pobudzić mózg i skłonić go do wytężonej pracy, co jest bardzo odświeżające. Nie mówiąc już o tym, że i rodzajów zagadek jest tak wiele, że każdy może wśród nich znaleźć ten, który najbardziej mu odpowiada.