Różności

Jaki kierunek studiów wybrać? Oto jest pytanie…

Decyzja o wyborze kierunku studiów to jedna z poważniejszych decyzji w życiu młodego człowieka. Czasami czuje się z tego powodu zagubiony, niepewny. Oferta jest co prawda olbrzymia, ale jak najlepiej się w niej odnaleźć?

Problem, jaki kierunek studiów wybrać, nie dotyczy zresztą wyłącznie maturzystów. Nie ma przeszkód, by studiowały osoby w późniejszym wieku, nawet emerytalnym. Niektóre dla czystej przyjemności, niektóre po to, by wrócić do wymarzonego kierunku, z którego kiedyś zrezygnowały, jeszcze inne dlatego, że marzą o dokonaniu rewolucji we własnym życiu zawodowym i potrzebują świeżego startu. Niezależnie od sytuacji, zawsze jest to decyzja wymagająca dogłębnego przemyślenia, uwzględnienia kilku różnych aspektów.

Oczywiście ważne, by ukończone studia dały w przyszłości możliwość godnego utrzymania się, zapewniły szanse na rynku pracy. Jednocześnie jednak powinny przynosić satysfakcję, przyjemność, poczucie, że znajdujemy się we właściwym miejscu i rozwijamy w kierunku, który nam odpowiada. Nie każdy ma cechy charakterologiczne predestynujące go np. do roli handlowca. Może się potem okazać, że w takiej pracy będzie czuł się źle, a i przyswajanie związanej z tym wiedzy nie będzie mu przychodziła łatwo ani nie sprawi żadnej przyjemności.