Różności

Zagadki i łamigłówki, przyjemne ćwiczenie dla umysłu

Lubicie ćwiczyć umysł? Nie od dzisiaj wiadomo, że to dobra inwestycja. Podobnie jak mięśnie, tak i pamięć i koncentracja wymagają ćwiczeń, by jak najdłużej pozostać w dobrej kondycji. Jest na to sporo sposobów, niektóre mniej przyjemne, inne zdecydowanie bardziej. Rozwiązywanie zagadek zalicza się zdecydowanie do tej ostatniej kategorii.

Zagadki zmuszają nasz umysł do tego, by przestawił się na inne tory, zaczął funkcjonować nieco inaczej, niż jest przyzwyczajony na co dzień. Często trzeba wyjść poza schemat, spojrzeć na zagadnienie w mniej typowy sposób. Niektóre zagadki wymagają przywołania podstawowej wiedzy matematycznej i wykonania obliczeń, na przykład rozwiązania układu równań. Inne są bardziej złożone i ich rozwikłanie wymaga odwołania się do zdolności logicznego, ale również abstrakcyjnego myślenia.

Innymi słowy, to naprawdę dobra gimnastyka, dzięki której nasze szare komórki wybijają się z marazmu i zabierają do pracy! Dzięki zróżnicowaniu w poziomie trudności można stopniować sobie wyzwania, przechodząc od tych prostych, może nawet wręcz banalnych, do bardziej skomplikowanych, ale tym samym przynoszących dużą satysfakcję. Gotowi na zmierzenie się z szeregiem zagadek i ostateczne rozprawienie się z intelektualnym lenistwem?