Quizy maturalne

Matura wcale nie musi być straszna!

Kiedy licealiści przestępują próg szkoły po wakacjach w tym decydującym, maturalnym roczniku, maj wydaje się perspektywą niesłychanie odległą. Na tyle, że zgromadzenie potrzebnej wiedzy jawi się prosto, łatwo i klarownie.

Niestety, czas ma zwyczaj mknąć niepostrzeżenie szybko i nim zdążymy się obejrzeć, termin egzaminu jest już niepokojąco blisko…

Nie da się zaprzeczyć, że w życiu ucznia matura jest niezwykle ważnym, przełomowym momentem, który może zaważyć na jego przyszłości, przełożyć się na kluczowe decyzje dotyczące wyboru kierunku studiów i w konsekwencji wymarzonego zawodu. Nikt nie mówi, że ma być łatwo, ale też nie ma powodu, by nie starać się usprawniać sobie nauki i uprzyjemniać ją sobie w rozrywkowy sposób.

Rozwiązując testy maturalne łączy się przyjemność ze zdobywania punktów w quizie z systematyzowaniem i porządkowaniem wiedzy. Oswaja się również lęk i zmniejsza poziom stresu, utrwalając w głowie pozytywne konotacje – satysfakcję, sukces, zwycięstwo nad sobą. Poznanie swoich słabych punktów to pierwszy krok w drodze do tego, by je skutecznie pokonać, a testy mogą okazać się w tym naprawdę pomocne, ponieważ jasno wskazują, które obszary wiedzy i które przedmioty wymagają jeszcze doszlifowania. Dzięki temu można sprawniej zaplanować sobie pracę i system powtórek. Okazuje się, że matura wcale nie musi być przerażającą perspektywą!