Quizy maturalne

A kiedy zakwitną kasztany… Czy jesteś gotowy na egzamin maturalny?

Przygotowanie do tak przełomowego egzaminu zawsze wymaga wytężonej pracy i starań od każdego ucznia, który ma ambicję, by zdobywać wiedzę i wypadać na sprawdzianach jak najlepiej. Istnieje wiele sposobów, by utrwalać i pozyskiwać informacje konieczne do chlubnego zdania matury, dla każdego, z uwagi na różnice osobowościowe, sprawdza się trochę co innego.

To oczywiste, że każdy ma trochę inny sposób uczenia się i przyswajania wiedzy. Wzrokowcy będą zapisywać, notować, podkreślać, słuchowcy wolą nagrania i wykłady, kinestetycy najlepiej czują się w działaniu i empirycznym doświadczaniu. Niezależnie jednak od tego, co dla każdego sprawdza się najlepiej, wszyscy uczniowie będą musieli przebrnąć przez takie same testy maturalne i tylko i wyłącznie od ich przygotowania zależy, czy wyjdą z tego starcia zwycięsko.

Problemem bywa czasami po prostu chaos, natłok informacji. Uczeń musi sprawnie żonglować wieloma dziedzinami, elastycznie przenosić się między interpretacjami wierszy i wzorami matematycznymi, historycznymi datami i słownictwem języka obcego. To jest wyczerpujące i czasami przerasta możliwości organizacyjne. Żeby sobie pomóc, już na wiele miesięcy przed właściwym egzaminem dojrzałości można sięgnąć po przykładowe testy maturalne.

Uczniowi, który systematycznie, krok po kroku będzie kontrolował stan swojej wiedzy, mierząc się z pytaniami dotyczącymi języka polskiego i lektur, języków obcych czy przedmiotów ścisłych, również w wydaniu bardziej szczegółowym – szybko się przekona, że matura wzbudza w nim mniej przerażenia. Poziom stresu wyraźnie spada, ponieważ maturzysta odzyskuje kontrolę nad bałaganem i zaczyna panować nad ogromem wiedzy do opanowania. Gdy zakwitną kasztany, będzie w pełni gotowy do dzieła!